לקראת הריסה: מופה בית המחבל מהפיגוע במעבר מכבים

קובי פינקלר No Comments on לקראת הריסה: מופה בית המחבל מהפיגוע במעבר מכבים

צה"ל מיפה הלילה, לקראת הריסתו, את בית המחבל שביצע את פיגוע הדריסה סמוך למחסום מכבים, בו נהרג סמל מקסים מולצ'נוב ז"ל. מפקד חטיבת אפרים: "פעולה ערכית וסגירת מעגל"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לוחמי צה"ל מיפו הלילה (בין חמישי לשישי) בכפר דיר עמאר שבחטיבת אפרים, את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה אמש (חמישי), סמוך למחסום מכבים בו נהרג סמל מקסים מולצ'נוב ז"ל.

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות, במסגרתן חשודים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רוגר וזוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו.

מפקד חטיבת אפרים, אלוף-משנה נתנאל שמכה התייחס למיפוי בית המחבל: "פעולה ערכית וסגירת מעגל. מקווה שזה ימנע ממחבלים אחרים לבצע פיגועים כאלה".

video
play-sharp-fill

כזכור, לוחם צה"ל נהרג וחמישה נפצעו, בהם אחד במצב קשה וארבעה במצב קל, בפיגוע דריסה שאירע אתמול (חמישי) בכביש 443, סמוך למחסום מכבים. צוותי מד"א שהוזעקו למקום טיפלו בפצועים ופינו אותם לבתי החולים שערי צדק, שיבא-תל השומר, בילינסון ושמיר אסף הרופא. המחבל חוסל בירי סמוך למחסום חשמונאים בידי מאבטחי רשות המעברים של משרד הביטחון. נוסף להרוג, שלושה מהנפגעים בפיגוע הם חיילים, בהם פצוע קשה אחד.

הלוחם שנהרג, סמל מקסים מולצ'נוב, היה בן 20 בלבד, עלה מאוקראינה לישראל והתגורר בהרצליה והיה לוחם בחטיבת האש 282. הוא הועלה בדרגה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו.

מ"פ סוללה ג' בגדוד 411, סרן יונתן פרימור שפיקד על מולצ'נוב ז"ל, ספד לו: "מקסים היה בן אדם זהב. השאיר את המשפחה מאחור באוקראינה ועלה לישראל כדי להתגייס לצה"ל ולהיות לוחם. בחור שמח וחייכן. עשה דברים נפלאים. תרם מח עצם והציל חיים. אובדן קשה לפלוגה".

video
play-sharp-fill

בצה"ל חשפו אמש אחרי הפיגוע הקשה, כי למעלה מ-470 פיגועים סוכלו מתחילת השנה ולמעלה מאלפיים מעצרים בוצעו. בנוסף, התבצעו כ-287 מעצרים רק בחודש האחרון ורק בשבועיים האחרונים נתפסו כ-150 מבוקשים ו-39 נשקים הוחרמו. יותר מ-65 פעילי חמאס וגא״פ נעצרו בימים האחרונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב, בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון לאומי, ר׳ המל״ל, ר׳ השב״כ, הרמטכ״ל, המפכ״ל, המזכ״ץ, ר׳ אמ״ץ, ר׳ אמ״ן, מתפ״ש ורח״ט מחקר. בדיון הוצגה מעורבותה של איראן ושל סאלח ערורי סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס בקידום פיגועים ביהודה ושומרון.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "מדינת ישראל נמצאת תחת התקפת טרור כנגד אזרחים, בעיקר על הצירים, וכנגד חיילי צה"ל אשר שומרים עליהם בצירים ובישובים״.

צילום: שחר יורמן
video
play-sharp-fill

עוד אמר גלנט: ״לצערי הרב המחירים כבדים מאד, גם היום וגם בשבועות האחרונים. אנחנו נגיע לכל מחבל ונבוא איתו חשבון – כל מי שיוצא לפגוע בישראל, כל מי ששולח אותו יסיים את חייו בבית הקברות או בכלא בלוח זמנים קצר כפי שעשינו עד היום, נדע להגן על האזרחים שלנו ולנצח גם במערכה הזאת״.

נוכח העליה בגל הטרור הפלסטיני ביהודה ושומרון, בחמאס חוששים כי ישראל תחזור לפעול באופן של חיסולים ממוקדים. מקורות פלסטיניים מסרו כי החשש הוא שישראל תפגע בתאי טרור המורכבים ממחבלים משוחררי עסקת שליט.



0 תגובות